Campanie naţională de promovare a lecturii

În era tehnologică, când majoritatea timpului liber îl petrecem în faţa televizorului sau a calculatorului, cărţile tind să devină simple amintiri. Pentru a-i face pe români să redescopere plăcerea cititului, Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România (FEDCR) va demara în această toamnă campania naţională de promovare a lecturii „România, citeşte!”, menită să încurajeze lectura în rândul publicului larg. Acţiunea vine ca urmare a faptului că piaţa de carte din România este plasată pe ultimul loc în cadrul ţărilor din UE, organizatorii campaniei propunându-şi să atragă atenţia asupra lecturii ca motor de dezvoltare personală şi socială. Potrivit reprezentanţilor FEDCR, semnalul de alarmă care a dus la iniţierea acestei campanii a fost dat de studiile recente care arată că 22% dintre români nu citesc nicio carte, în timp ce unul din cinci români citeşte doar o carte pe an. „Fiecare carte citită deschide o fereastră în suflet. Doar cărţile pot oferi răspunsuri la întrebările esenţiale care ne frământă. Ele ne conduc într-un refugiu plin de farmec din viaţa cotidiană, într-un loc unde ne putem construi propria lume. Astfel putem deveni mai buni, mai fericiţi, mai bogaţi după fiecare întâlnire cu cartea”, a declarat preşedintele FEDCR, Lucia Ovezea. Campania va include concursuri, lecturi publice, lansări de carte, dar şi o serie de evenimente complexe.

sursa

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: