În căutarea omului ce poate…

Chinurile căutării

Atunci când am început să caut, la rugămintea unui bun prieten, o persoană, pentru postul de asistent executiv, optimismul meu era mare, cât numărul absolvenților colegiilor și a universităților în 2011. După scotocirea minuțioasă prin lista tuturor cunoștințelor și prietenilor pe care i-aș fi putut recomanda, optimismul meu a pălit brusc, preschimbându-se în realism. Într-un ultim efort de a-l ajuta pe bunul meu prieten, am apelat la câțiva colegi, „recomandările” cărora se rezumau la: „Cunosc câteva persoane care au absolvit recent facultatea, dar nu sunt sigur că sunt capabile să scrie și să redacteze bine o scrisoare”. Aici am simțit și eu chinurile căutării și am început a împărtăși pe deplin suferințele angajatorilor în recrutarea unei persoane calificate.

Conform sondajului BEEP (Sondajul privind Mediul de Afaceri și Performanța Întreprinderii), în 2009, 15,7% dintre companiile chestionate, au apreciat pregătirea neadecvată a forței de muncă ca fiind o constrângere majoră pentru dezvoltarea activității, fiind clasificată drept a doua problemă după accesul la finanțare. Problema personalului calificat este pe atât de profundă, pe cât lovește nu doar în întreprinderile locale, ci în interesele și eficiența investitorilor, care, la fel, apreciază acest aspect ca fiind unul ce necesită a fi îmbunătățit substanțial.

Rădăcinile și fructele răului

Problema personalului calificat este de ani buni alimentată de un șir de cauze complexe și vechi de când sistemul educațional. Sistemul de alimentare a problemei fiind unul bine „întreținut și dezvoltat”, dă roade în forme de efecte negative pentru întreaga societate.

Ce este de făcut?

Problema este una complexă, iar soluționarea ei implică un efort conjugat și consecvent din partea tuturor părților vizate – Ministerul Economiei, Ministerul Educației, Ministerul Justiției și Ministerul Muncii și societatea civilă. Ministerul Economiei, în acest sens, a început a face pași concreți, iar Ministerul Educației va veni, în scurt timp, cu un set de soluții viabile pentru această problemă.

Epilog

Eu îmi continui căutările, care, sper, într-un final, să nu fie unele sisifice. Nu caut ceva excepțional, ci un asistent executiv care știe meserie. Atât!

sursa

Leave a Reply

